koro taki jest twój cel, to musisz tak zadziałać, by go zrealizować. Zacznij samodzielnie sprawdzać i oceniać poszczególne placówki dentystyczne, by koniec końców natrafić na taką, w której zostaniesz już na dobre.
Ale to całe "sprawdzenie" nie powinno ograniczać się wyłącznie do przejrzenia strony internetowej gabinetu. Dowiesz się z niej co prawda, jakie uprawnienia ma konkretny dentysta i czym się on zajmuje, ale nie będziesz mógł stanąć z nim twarzą w twarz, by przekonać się, jakim jest on człowiekiem. A charakter jest równie ważny co kompetencje. Lekarze muszą wykazywać się przyjaznym usposobieniem i odpowiednim stosunkiem do pacjentów, gdyż nierzadko mają do czynienia z osobami, które paraliżuje już sama myśl o położeniu się na fotelu dentystycznym. Zobacz więc, jak wybrany przez ciebie stomatolog zachowuje się w stosunku do swoich pacjentów. Odwiedzaj różne placówki dentystyczne i sprawdzaj je "na żywo".
Dbanie o uzębienie i jamę ustna
Dbanie o uzębienie i jamę ustna to bardzo ważne działania, dzięki którym możliwe jest zachowanie pięknego uśmiechu oraz poprawnego zdrowia. W jaki sposób zapewnić sobie poprawny wygląd? Jak dbać o zęby? Jakie czynności wykonywane są w profesjonalnym salonie stomatologicznym?
Gabinet dentystyczny to miejsce, które zapewnia fachową opiekę medyczną. Dzięki doświadczeniu, zaangażowaniu i specjalistycznej wiedzy pracowników każdy pacjent może liczyć na bezpieczeństwo, skuteczność działań, a także terapie profilaktyczne, zmniejszające ryzyko powstawania ubytków i innych chorób.
Doświadczony dentysta to osoba, która wykonuje wszelkie działania w zakresie stomatologii zachowawczej, diagnostyki oraz leczenia. Zabiegi wykonywane w gabinecie stomatologiczny to przede wszystkim:
- profilaktyki, działania zachowawcze, diagnostyka,
- ortodoncja,
- endodoncja,
- protetyka,
- usuwanie zębów - ósemek,
- chirurgia stomatologiczna,
- stomatologia estetyczna,
- stomatologia dziecięca,
- wiele innych.
Dzięki nowoczesnym technologiom oraz innowacyjnym metodom działania możliwe jest wykonywanie czynności dentystycznych w sposób bezpieczny, mało inwazyjny i bezbolesny.
Nie powinien też usztywniać tej relacji
Każdy gabinet dentystyczny może w nieco inny sposób zajmować się swoimi pacjentami. Oczywiście największy na to wpływ mają sami lekarze, czyli stomatolodzy zatrudnieni w konkretnej placówce. W głównej mierze to od nich zależy to, czy pacjent będzie dobrze czuć się na fotelu i czy da się poddać różnorodnym zabiegom. Jak zatem powinien zachowywać się profesjonalny i dobry dentysta?
Na pewno musi on wytworzyć partnerską relację pomiędzy sobą a pacjentem. Nie powinien tworzyć dystansu. Nie powinien też usztywniać tej relacji, gdyż zbyt profesjonalne podejście nierzadko jest mylone z dystansem, chłodem i arogancją. Pacjent ma się czuć dobrze i swobodnie, a aby tak było, należy z nim normalnie rozmawiać. Dentysta powinien odpowiadać na wszystkie zadane mu pytania i rozwiewać ewentualne wątpliwości.
Dobry stomatolog to nie tylko dobry fachowiec, ale też przede wszystkim dobry człowiek ze sporymi pokładami empatii. Lekarze muszą umiejętnie wczuwać się w rolę drugiej osoby, by w razie czego zaoferować jej wsparcie lub odrobinę otuchy. Najlepsi stomatolodzy niemalże przy pierwszym kontakcie potrafią wzbudzić zaufanie pacjenta. To do nich warto na pewno się kierować.
Czy jednak to sam dentysta jest
Rzeczą oczywistą jest, że wszyscy powinniśmy odwiedzać gabinet dentystyczny regularnie, choćby tylko po to, aby kontrolować stan swojej jamy ustnej, a w szczególności - zębów i dziąseł. Niestety, tylko teoretycznie jest to oczywistością, ponieważ wielu ludzi z rozmysłem unika wizyt u dentysty. Czy jednak to sam dentysta jest dla nich tak straszną postacią, że boją się do niego przyjść i oddać zdrowie swoich zębów w jego ręce? Najczęściej, nie. Stomatolog wiąże się jednak dla tych osób z niezbyt dobrymi skojarzeniami, a często wspomnienia, jakie te osoby pielęgnują z pobytu na fotelu dentystycznym, również nie pomagają. Co zatem, w takim przypadku, robić? Jeśli osoba z naszego najbliższego otoczenia nie chce się udać na choćby rutynową kontrolę u dentysty? Możemy prosić, grozić, straszyć... Jednak, najprawdopodobniej, nie przyniesie to pożądanych skutków. Najlepiej w takiej sytuacji porozmawiać z kimś, kto ma obawy i spróbować go zrozumieć, a następnie postarać się wyjaśnić, że jego strach jest irracjonalny i nie ma żadnego uzasadnienia (może poza niezbyt miłymi wspomnieniami z poprzednich wizyt).